söndag, januari 22, 2012

Woo Woo-förmedlingen


Woo Woo-förmedlingen

Woo Woo- förmedlingen ... eller  ja, Arbetsförmedlingen om de officiellt heter, söker de en Andlig vägledare inriktning tarot & healing.

I jobbannonsen kan vi läsa:
” För detta söker vi dig som har medial erfarenhet av att lägga tarotkort på proffisionell nivå. Du bör ha god inblick i dessa kort och på ett enkelt sätt avläsa framtiden.”

Det finns tydligen en amatörnivå och en proffisionell (?). Eller kan de mena professionell  nivå?
Du skall även, på ett enkelt sätt, kunna avläsa framtiden. Bara en sådan sak. Hur svårt kan det vara?

Vidare kan vi läsa:
” Vi söker även dig som kan ge olika healingbehandligar samt kan ha sittningar med andekontakt från andra sidan. Ett extra plus om du kan djurkomminikation samt djurhealing.”


Tänkte göra mig lustig över språket men hoppar över det. Tror inte jag behöver kommentera de önskade kvalifikationerna heller. Det är så dumt att jag får andnöd.

Behöver man verkligen ett jobb om man enkelt kan läsa framtiden? Är det inte lite lättare att chasha in ett par lottovinster? Sitta på beachen någonstans och sippa på en paraplydrink medan kulorna rullar in på kontont - tydligen inte, om man ska tro annonsen.

Det är en timanställning, med chans till fast anställning. Går det inte att läsa i korten hur många kunder de får, eller?

Men skämt åsido, är det på något sätt okej att en mydighet hjälper bluffmakare och sprider vidskeplighet?
Jag ställer mig tveksam till om det ingår i arbetsförmedligens uppdrag.

Jag tycker det är förkastligt! Det är som om arbetsförmedlingen  skulle hjälpa till att rekrtytera sol-och-vårare,  homeopater eller varför inte hälare eller langare?

Ämnet har varit uppe i skeptikerpodden tidigare, där en handläggare intervjuades.

Dags att kontakta arbets förmedlingen  igen och påtala det olämpliga i detta! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar