söndag, december 18, 2011

Kvacktrollet

Igår skrev jag följande på Twitter.


Det dök upp ett svar dagen efter. Uppenbarligen någon som tyckte annorlunda. Lite konstigt formulerat tycker jag nog svaret är.

Jag svarade ändå, bad om något som pekade på att traditionell kinesisk medicin hade effekt på MS.


Något svar har jag inte fått än. Annat än:
Per hamnade senare i diskussion med Doktor Åsa (efter min retweet kanske).

Den kan ni själva följa på Twitter

Detta är lite symptomatiskt för kvacksalvare. De är snabba att hugga på kritik men kan oftast inte peka ut något som stödjer sakfrågan. Precis som i detta fallet. Fokus brukar ledas från sakfrågan genom irrelevanta motfrågor och förlöjligande av motståndarens åsikt. Titta gärna igenom Pers tweets.

MS är en hemsk sjukdom. Det finns inget känt botemedel idag. Det finns ett antal behandlingar för att underlätta dagliga livet, minska symtom och, minska längden på skoven.

Traditionell kinesisk medicin ingår inte i behandlingarna.

Bakgrunden till mitt tweet är att jag såg reklam utanför en butik i Nacka Forum som hävdade det jag skrev.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar